torek, 07. marec 2017

Take mame sem včasih obsojala

Včeraj sva z Jašo morala v trgovino po plenice, razplet dogodkov je bil spet daleč od pričakovanih oziroma željenih. Ko sem se zvečer bežno pogledala v ogledalo, pa me je naenkrat prešinilo. 

To sem jaz. Jaz sem postala "taka" mama. Kakšna? Takšna, ki sem jih včasih tudi nevede obsojala - takrat seveda še nisem imela otrok. Sem  pa vedela VSE o otrocih. Od vzgoje do hrane.

Če sem iskrena mi bo ob spodnjem zapisu najbrž na trenutke nerodno, ker je bilo moje mnenje daaaaleč od današnje resnice. Ampak, takrat očitno nisem razmišljala o tem kar me danes dnevno prešine "karma Nuša, karma!"  

 "O moj bog kako ta ženska kriči na svojega otroka! Jaz nikoli v življenju ne bom tako povzdignila glasu!" 
Sama pri sebi sem sklenila, da bom mama "rešimo stvar mirno in s pogovorom". Niti najmanj ne bom kričeča mama. Ja seveda, tukaj sem. Kričeča mama. Nisem prepričana ali me moj 16-mesečnik občasno ignorira ali morda res slabše sliši. Včeraj ob nakupu plenic je Jaša zgrabil Kinderjajčko v isti sekundi, ko sem ga dala iz naročja (razumem trgovce, absolutno delujoč marketinški trik - ampak res?! Stojalo s Kinderjajčkami v isti vrsti kot plenice?? Nihče ne pomisli na mame??!) Jaša mi je namenil filmski nasmešek, jajčka se je drobila, jaz sem najprej tiho klicala svojega otroka, stekla za njim, on pa po celi liniji na drugo stran trgovine. Koščki jajčke so se samo drobili, on se je na glas smejal, jaz pa sem se zalotila, da kričim za svojim otrokom! In to v polni trgovini ljudi. Lahko si predstavljate kako ponosno sem nesla samo prazen ovitek od jajčke na blagajno. Ne, se trudim da ne kričim. Ampak vedno ne uspe. 

"Nikoli ne bom hodila tako neurejena naokoli z otrokom! Poglej, otrok kot iz škatlice, mama pa kot da je ravno iz vojne!"
No, karma! Sicer sem še vedno rada urejena, ampak.. Včeraj stopim iz avta in po parih korakih ugotovim, da se mi je na teniskih odlepil podplat! Aaaa kaaaj?! Ne me hecat! Ravno zdaj? Pa samo po plenice greva! Ok, najprej v bližnjo trgovino, v petih minutah izberem nove teniske, probam, plačam in sem že preobuta. Najboljše teniske, vam rečem. Res premišljen nakup. Po majhni nezgodi, se le odpraviva po plenice in po vseh dogodivščinah ugotovim - seveda šele doma! Čokolado iz jajčke sem imela namazano po čelu, tako sem ponosno šla še v lekarno in po fasungo. Med vsem tem sem se še prijetno pogovarjala z znancem. S čokolado na čelu in velikim flekom razmazanih čokoladnih majhnih prstkov po robu majice. Top! In jaz sem včasih obsojala druge mame? Na kavi sem sedela, po prespanih 10 urah in mirnem jutru. Niti sanjalo se mi ni, da je materinstvo včasih boj za preživetje. No, skoraj tako. Spet karma!

"Moji otroci ne bodo gledali televizije, ne bodo jedli hitre hrane in lepo se bodo obnašali!" 
Pa kaj za vraga sem jaz razmišljala?! Saj je bilo govora že takrat o otrocih, ne pa o robotih! Moj Jaša obvlada gledanje slik na telefonu svoje babice, že sedaj in tudi brez vsakega problema si sam prižge tv.
Jaz mu kuham brokolijevo juho, zelenjavo, polnozrnate testenine. On se pači in špuka. Pico ali hrenovke samo vidi na sliki, pa se mu že cedijo sline in zvok "amm ammm". Seveda, lepo se bo obnašal. Ne bo se metal po tleh in kričal zraven, kot da ga dajem iz kože, ker mu ne bom dovolila po drugo Kinderjajčko. In to po tem, ko so na belih ploščicah sledi prve jajčke vidne iz parkirišča. 
Se trudim, da ima Jaša čim manj stika s televizijo, mojega telefona mu ne dam, še vedno vztrajam z brokolijem, špinačo in smutiji. Ampak to, da se bo moj otrok lepo obnašal, takrat ko ne bo dosegel svojega?! To je najbrž obstajalo samo v moji glavi, glede na včerajšnjo predstavo v trgovini. Karma.. 

Evo, super obsojajoče misli, ki sem jih imela do drugih mam - takrat, ko sama še nisem bila mama. Zdaj se mi zdijo nenormalno smešne!! 

Ja, zdaj imam otroka in sem mama! Velikokrat raje ne razmišljam o dogodkih vnaprej, predvsem pa sem za razliko od prej, ko sem bila polna nasvetov, idej in prepričanj - danes raje tiho. :) 

Se beremo, 
Nuša


 
Materinstvo je včasih kot boj za preživetje - no skoraj tak! :)


"Mami glej, nebesa!"  
Ps. Ta slika ni nastala včeraj. Včeraj nisem imela niti časa pomislit še na to, da bi kaj dokumentirala.

Ni komentarjev:

Objavite komentar